torsdag 23 november 2017

Paradiset Sveriges första tobaksfria livsmedelsbutik!


En av mina investeringar som engagerar mig lite extra är Paradiset - Sveriges enda butikskedja med fokus på hållbarhet och ekologisk mat. I dagsläget finns 3 butiker i Stockholm (City, Södermalm och Sickla) och snart kommer fler butiker att öppnas i Stockholm, i övriga Sverige samt en nätbutik. Detta är ett koncept som jag gillar starkt, och ända sedan första gången jag besökte WholeFoods i USA så har jag längtat efter en liknande kedja i Sverige med lika stort genomslag. Tänk vilken potential för folkhälsa och miljö det har! 
Paradiset har som första livsmedelskedja i Sverige sedan starten valt att inte sälja tobak, varken cigaretter eller snus. Därför tilldelas Paradiset nu Guldvingen, ett nytt pris som är instiftat av A Non Smoking Generation för att uppmärksamma extraordinära insatser för starka och tobaksfria barn och ungdomar.
Grymt tycker jag - helt i linje med mina värderingar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar